Praha, 4. března 2025 – Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest.  Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.

MAKRO SQUARE – náměstí plné chutí

Tematické stánky inspirované světovou kuchyní zaplní celé spodní patro O2 univerza. Na ploše o rozloze přes 2 400 m² si budou moci návštěvníci užít signature dezert od Ivety Fabešové ve stylu Gastro máme v krvi. A to fest! MASO Made by makro nabídne výběr šťavnatých grilovaných specialit, dvou typů hotdogů a oblíbených burgerů. Čerstvé poké připraví letos kuchaři po divácky oblíbeném trimování více než dvousetkilové mořské ryby. Z lokálních surovin nabídne Iniciativa České pole tradiční zelňák s uzeným masem a oblíbené loaded fries. Z produktů Chytrý kuchař připraví kuchaři špecle s trhanou kachnou a zelím nebo domácí sekanou. Česká restaurace nabídne tři druhy tataráku. Na náměstí plném chutí nebudou chybět ani jídla asijské a italské kuchyně. Všechny degustační porce jsou v ceně vstupenky.

 

MAKRO STAGE – jeviště plné inspirace

Na hlavním pódiu se svými kuchařskými show vystoupí zahraniční i české hvězdy, které představí generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil příští středu 12. března 2025 na oficiální tiskové konferenci. Spolu s ním vystoupí ambasadoři největšího českého gastro festivalu Zdeněk Pohlreich Karel „Kovy“ Kovář a představitelé odborných asociací, které jsou garanty jednotlivých sekcí, a organizátoři.

 

MCGF 2025 - třetí ročník ve znamení novinek

Páteční program vyvrcholí vyhlášením vítěze finále 19. ročníku o nejlepšího výčepního Pilsner Urquell Master Bartender. Součástí programu sekce BAR bude soutěž MATTONI GRAND DRINK JUNIOR určená pro mladé talenty ze středních škol s gastronomickým zaměřením. Záštitu sekce převzala Česká barmanská asociace. Pro rodiny s menšími dětmi bude po celou dobu akce otevřena junior zóna. Festival nově nabídne i interaktivní program pro studenty gastronomických škol včetně speciální mobilní aplikace. Nová sekce VÍNO V GASTRO zaměřená na správné párování vína s jídlem, jejímž ambasadorem bude přední český someliér Jakub Přibyl. Záštitu nad sekcí převzal Vinařský fond.

 

MAKRO FORUM – prostor pro rozhovory a diskuse

Nová konferenční sekce bude prostorem pro aktuální témata, která formují nejen českou gastronomii. Své originální gastro příběhy a inspirativní profesionální cestu mezi mezinárodní elitu budou sdílet Kristýna Nemčková, talentovaná kuchařka a vítězka soutěže MasterChef, a Petr Svejkovský, absolvent hotelové školy v Lausanne. Lukáš Hejlík, průvodce po skvělé regionální gastronomii, představí nové tváře projektu Naděje české gastroscény. Panelová diskuse odborníků, obchodníků a producentů sdružených v Iniciativě České pole, jak podporovat lokální farmáře a spolupracovat s restauracemi, školami a dalšími partnery.

 

Gastro máme v krvi. A to fest!

Krvavý steak láká v rámci kreativní kampaně makro na třetí ročník festivalu MAKRO Czech Gastro Fest, který se bude konat v pátek 4. a v sobotu 5. dubna 2025 ve čtyřech patrech O2 univerzum. Pátek patří profesionálů z gastronomie, v sobotu festival otevře dveře široké veřejnosti a v ceně vstupenky nabídne ochutnávky, degustační porce i cooking shows. Festivalem vás provedou moderátoři Markéta Hrubešová a Pavel Cejnar. Více informací
a nákup vstupenek naleznete na makroczechgastrofest.cz.

 

***

 

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 28 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: nikola.formanova@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.linkedin.com/company/makro-cr/